TEAMPOSTVAK

Omdat alleen e-mail niet meer voldoende is

Vraagt u zich af waarom die ondersteuningsconversatie niets heeft opgeleverd?

E-mail is geweldig voor memo's. Niet voor klantondersteuning.

E-mail is geweldig voor een-op-eengesprekken binnen uw team, met verkopers, tante Annie of wie dan ook. Maar als u alleen op e-mail vertrouwt voor uw klantondersteuning, loopt u al snel tegen de beperkingen aan. Vooral als u een heel team ondersteuningsmedewerkers hebt die vanuit elkaars postvak op klantvragen proberen te reageren. Verschillende medewerkers reageren op dezelfde kwestie, maar u hebt geen enkel inzicht in de voortgang van de ondersteuning.

Freshdesk werkt als het postvak IN van uw team. Elk ondersteuningsverzoek wordt automatisch omgezet in een ticket waarmee uw team aan de slag kan. U kunt kwesties veel slimmer categoriseren, prioriteren en beheren, en alle medewerkers kunnen uw antwoorden aan de klant bekijken.

Samenwerken aan kwesties en ideeën delen

Soms weet u dat een van uw collega's aan een ticket werkt, en hebt u tips of informatie die haar taak veel makkelijker kunnen maken. U kunt dan over de afdeling naar haar toelopen en uitleg geven. Maar u kunt ook een privéopmerking sturen die alleen uw andere medewerkers binnen Freshdesk kunnen bekijken. En als u denkt dat een collega een ticket veel beter kan behandelen, wijst u het gewoonweg aan hem toe zodat hij er direct aan kan beginnen.

Zorg dat u op de hoogte blijft

Weet u nog dat u ooit die sportwedstrijd op televisie miste doordat u in slaap was gevallen? Bij klantondersteuning gaan er elke dag dingen goed en fout. Natuurlijk wilt u direct kunnen ingrijpen als er iets verkeerd gaat. Met Freshdesk kunt u e-mailwaarschuwingen instellen voor de juiste mensen in uw team wanneer iets interessants gebeurt. U kunt zelfs een ticket volgen (of anderen aanstellen als volgers) en op de hoogte blijven van alles wat zich rond een ticket afspeelt.

Reken af met spam

Het gebeurt vaak dat belangrijke ondersteuningsconversaties ondergesneeuwd raken door spam. Met de ingebouwde spamfilters van Freshdesk en slimme automatiseringen zorgt u dat alleen belangrijke berichten in uw postvak terechtkomen. Met de krachtige automatiseringen van Freshdesk, voor alles van verzending tot vervolgstappen, zorgt u dat uw team productief blijft en zich kan concentreren op het helpen van uw klanten.

Botsingen geven een slechte indruk

Het is geweldig dat u enthousiast bent en popelt om een reactie te sturen. Het is ook geweldig dat het hele team die instelling heeft. Maar al dat enthousiasme leidt makkelijk tot ongelukken. Uw klanten krijgen meerdere reacties op hetzelfde ticket, van verschillende medewerkers. En dat maakt geen goede indruk. Voor uw klant lijkt het of ze met een beginner te maken heeft. De botsingsdetector van Freshdesk laat u zien wanneer een andere medewerker een ticket opent dat u bekijkt, en markeert zelfs een pensymbool om aan te geven dat iemand anders een reactie typt. Dit bespaart tijd en voorkomt verwarring.

KENNISBANK

Maak uw gebruikers zelfstandig en geef ze nog voordat ze een ticket openen toegang tot uw kennisbank, veelgestelde vragen en best practices.

COMMUNITYFORUMS

Bied klanten een platform om vragen te stellen, best practices te bespreken en ideeën te delen, en bouw zo aan uw merk.

KLANTONDERSTEUNING VIA SOCIALE MEDIA

Wees proactief en bied uw klanten ondersteuning via sociale-mediakanalen zoals Facebook en Twitter.

Krijg een gratis Freshdesk demo

Zou je graag een demo willen zien?