SOCIALE KLANTENSERVICE

Is uw klantenservice “sociaal”?

Waarom is het aanbieden van een sociale klantenservice essentieel voor uw bedrijf?

Uw ondersteuningsteam zit klaar om elk e-mailbericht en telefoontje van uw klanten te beantwoorden. U weet zeker dat u uw klanten een superieure ondersteuningservaring kunt bieden, als ze maar contact met u opnemen. Het enige probleem is, dat de groep klanten die u een e-mail stuurt of uw ondersteuningsnummer belt bijzonder klein is. In sommige sectorschattingen is sprake van 6% van de ontevreden klanten. De rest van uw klanten bespreekt u al op sociale media zoals Facebook en Twitter. En ze hebben met hun meningen invloed op hun vrienden, uw potentiële klanten. Dat betekent dat de klantenservice zoals we die kennen zinloos is zonder sociale component!

Hoe maakt u uw helpdesk “sociaal”?

U kunt natuurlijk klantondersteuning gaan bieden via uw Facebook- en Twitterprofiel. Het spreekt vanzelf dat u graag aanwezig wilt zijn op de plekken waar uw klanten komen. Het probleem is dat uw medewerkers nu moeten schakelen tussen Facebook en Twitter en de conventionele ondersteuning via e-mail en telefoon. En hoe brengt u alle kennis uit deze uiteenlopende bronnen op één plek samen?

Facebook- en Twitterintegratie voor uw helpdesk

Freshdesk: De multichannel sociale-mediahelpdesk

Freshdesk is uw complete oplossing voor een sociale klantenservice. Facebookcommentaren en Twittervermeldingen worden automatisch omgezet in helpdesktickets die u net als reguliere tickets kunt toewijzen aan uw medewerkers. Uw medewerkers kunnen zelfs direct reageren via hetzelfde sociale-mediaplatform zonder hun helpdeskportal te verlaten. Hierdoor kunt u gebruikmaken van alle kennis in uw ondersteuningsteam en aanwezig zijn op de plekken waar uw klanten zijn, en dat allemaal vanuit uw Freshdesk.

Krijg grip op wat u klanten over u zeggen op uiteenlopende kanalen!

Krijg een gratis Freshdesk demo

Zou je graag een demo willen zien?