Alle functies Helpdesk automatisering

FOCUS OP HET ONDERSTEUNEN VAN UW KLANTEN

Bij klantenondersteuning hoort een aantal repeterende taken die niet alleen heel veel waardevolle tijd kosten, maar ook nog eens demotiverend zijn. Als beheerder moet u ervoor zorgen dat uw medewerkers hun tijd zo goed mogelijk kunnen besteden, door automatiseringen te installeren die de saaie, repeterende taken voor hen uitvoeren.

Met de automatiseringen van Freshdesk kunt u de automatische piloot aanzetten

Stroomlijn uw helpdesk met automatiseringen die non-stop werken, zodat uw ondersteuningsproces zo soepel mogelijk loopt. U kunt routinetaken in uw helpdesk automatiseren, zoals het bepalen van prioriteiten, het sturen van follow-ups en andere operationele taken die u helpen bij het leveren van ondersteuning. Op die manier kan uw team hun tijd beter gebruiken en zorgen voor een perfecte ondersteuningservaring voor uw klanten.

Bepaal de prioriteit van alle binnenkomende tickets

Zorg ervoor dat binnenkomende tickets automatisch worden gecategoriseerd, gerangschikt en worden toegewezen aan de juiste medewerker of groep op basis van factoren die u bepaalt. De prioriteit van een ticket kan worden bepaald op basis van het type klant - waar vandaan ze schrijven, welke taal ze gebruiken en zelfs op het onderwerp van het verzoek. Op deze manier weet u zeker dat belangrijke tickets als eerste worden beantwoord.

Beheer de werklast automatisch

Automatiseer de toewijzing van tickets aan medewerkers in een groep met behulp van slimme technieken die ervoor zorgen dat de werklast zoveel mogelijk wordt verdeeld. Dit zal leiden tot een
gebalanceerde wachtrij voor elke medewerker. Daarnaast kan Freshdesk ook automatisch het nummer aanpassen wanneer iemand pauze heeft. U kunt ook toewijzingsregels vaststellen op basis van de expertise van uw medewerkers.

Automatiseer follow-ups met klanten

Zorg ervoor dat u geen kleine taken over het hoofd ziet die cruciaal zijn voor een vlotte werking van uw helpdesk, zoals een follow-up met een klant of het volledig afronden van een ticket. Met de automatiseringen van Freshdesk kunt u automatisch meldingen versturen, ticketstatussen beheren, proactief frustraties van klanten voorkomen en nog veel meer.

Reageer sneller op kritieke gebeurtenissen

Stel regels op om de juiste mensen in uw team te alarmeren wanneer er een urgente activiteit openstaat in uw helpdesk waar direct op gereageerd moet worden. U kunt ook automatisch een keten van handelingen activeren als eerste reactie. Zo kunt u bijvoorbeeld een manager alarmeren wanneer een klant een slecht waarderingscijfer heeft gegeven, zodat hier direct op kan worden gereageerd..

Stroomlijn hoe u werkt

Automatiseer meerdere taken

Voer tegelijkertijd meerdere acties voor één ticket uit.

Antwoord consistent

Bewaar veelgebruikte antwoorden als standaard-antwoorden.

Wijs tickets toe op basis van vaardigheden

Wijs tickets toe aan de juiste medewerkers op basis van expertise.